Apropo, interiorul se deosebeşte şi el de cel al unei versiuni de entry level. Diferenţa nu o face doar bordul bicolor sau pedalierul din aluminiu, ci şi scaunele cu un suport lateral foarte bun şi servodirecţia electrică cu bandă variabil-progresivă de feedback (nici eu nu ştiu ce înseamnă… dar îşi face bine treaba). Toate acestea, alături de şasiul sport şi de sistemul ESPPlus, îţi asigură o manevrabilitate excelentă fie că străbaţi o succesiune de viraje, fie că rulezi cu viteze dăunătoare punctelor de pe permisul tău. Viteza maximă este de 210 km/h, dintre care o sută pot fi atinşi în doar 8 secunde.
Acum, nu vreau să fiu înţeles greşit. Corsa GSi nu este o maşină extrem de rapidă, nu este un OPC (care, la rându-i, nu bate vreun record de viteză), însă felul în care este “calibrată” îţi dă pur şi simplu impresia că totul se mişcă mai repede decât în realitate. OK, această impresie este accentuată şi de diferenţa mai mult decât sesizabilă dintre GSi şi o versiune obişnuită, însă ce mai contează atunci când maşina impresionează exact acolo unde trebuie?
Dar să o luăm totuşi puţin mai încet. Până să puneţi deoparte cei 18.000 de euro necesari pentru a achiziţiona un GSi, trebuie să vă mai atrag atenţia o dată sau de două ori. Cei 150 de cai-putere nu sună ca fiind cine ştie ce în anul 2008, însă şasiul unui Opel Corsa este absolut înspăimântat de ei. Dacă faci greşeala să accelerezi puternic într-un viraj, maşina va subvira destul de dur. Iar dacă faci acelaşi lucru la plecarea de pe loc, volanul va începe să-ţi joace în mâini din cauza cuplului întreg trimis punţii faţă. Numai că eu ştiam deja asta încă înainte s-o conduc.
Aşa că nu m-aş aştepta la mai puţin din partea unui viitor posesor de GSi. Nu trebuie decât să conştientizezi felul cum se stăpâneşte subvirarea sau să te împaci cu postura de “torque steer” şi îţi vei vedea de drum ca şi cum ţi-ai fi cumpărat maşina visurilor tale… de până în 20.000 euro.
Când ajung acasă, maşina care mă aşteaptă întotdeauna este un Opel Corsa Essentia. Are 5 uşi, un motor mic de 1,2 litri, 80 de cai-putere şi suficiente dotări opţionale de bun-simţ. Astfel, m-am entuziasmat foarte mult când am aflat că urma să fiu primul jurnalist din ţară care va conduce cea mai nouă versiune a unui model iconic pentru Opel încă din 1987.
Atunci a luat naştere primul Corsa GSi, iar lumea a dat din cap aprobator, deoarece era conştientă de faptul că, încă de pe atunci, Opel începuse să ofere modele mici sau compacte cu suficienţi cai-putere pentru a atinge viteze care par şi astăzi impresionante. Cel mai bun exemplu al acelei vremi ar fi Kadett-ul – 200 km/h cu numai 115 cai-putere.
Revenind însă la prima generaţie de Corsa Gsi: aceasta nu avea decât 98 de cai-putere, însă, la numai 865 kg, raportul putere/greutate era pe atunci de circa 113 cai/tonă. Practic, acesta a fost întotdeauna farmecul primelor generaţii de hothatch-uri. Erau maşini foarte, dar foarte uşoare, ceea ce în ziua de azi este imposibil de realizat – din cauza tuturor ranforsărilor de siguranţă, a celor 15.000 de airbaguri ş.a.m.d.
Trecând mai departe, a doua “etapă” a entităţii numite GSi a venit la sfârşitul anului 1993.
Modelul de atunci avea un motor de 1,6 litri 16v şi 109 cai-putere. Faţă de prima versiune, acest model primea nu numai 11 cai în plus, ci şi un cuplu de 150 Nm, faţă de cei 132 Nm precedenţi. Putea atinge 195 km/h. În urmă cu 15 ani, 195 la oră într-o maşină de familie, mică şi deloc costisitoare, era un rezultat fenomenal. La ora actuală, performanţa ar fi echivalentă cu 200 km/h într-un Chevrolet Spark. Adică… extrem.
Ei bine, GSi-ul ce-a urmat avea 125 de cai, proveniţi dintr-o unitate de 1,8 litri Eco Tec – motor folosit până recent şi pe Astra H. A fost primul GSi care a atins cu adevărat bariera celor 200 km/h şi, spre bucuria noastră, nu a fost ultimul!
După cum probabil aţi ghicit deja, maşina din aceste poze este noul Corsa GSi (exemplar momentan unic în ţară, aflat în Bucureşti, în curtea celor de la Erebus).
Încă de la prima vedere, diferenţa dintre noul GSi şi un Corsa obişnuit te loveşte ca un tren. Spoilere sport, praguri, eleron, jante de 17”, gardă la sol mult redusă. Arată de parcă ar fi gata să muşte… la modul cel mai plăcut posibil. Şi, când spun asta, mă refer la felul în care poate pune distanţă între ea şi un automobil obişnuit. Sub capota sa se află un propulsor turbo de 1,6 litri şi 150 cai-putere, diferenţa dintre acest motor şi oricare altul din gama actuală a Corsei (cu excepţia OPC) fiind suficient de mare ca să te facă să realizezi că te afli la volanul unui automobil special.